kybun Mechano Therapisi

kybun MekanoTerapisi İsviçreli mühendis Karl Müller Güney Kore’de yaşadığı 90’lı yıllarda, pirinç tarlalarının killizemininde yürürken, bu zeminin yumuşak elastik yapısının sağlığı düzenleyici ve bedeni rahatlatıcı etkisini keşfetti. Karl Müller’in hedefi endüstri toplumunda yaşayan insanlara pirinç tarlalarında yürürken yaşanan tecrübeyi günlük yaşantılarına uyarlayarak, yürürken veya ayakta beklerken bel, eklem ve ayakların rahatlaması için faydalı ve etkili bir ürün tasarlamaktı. Temel kural, ayakların rahat edeceği ölçüde vücudun da rahatlayacağı idi. 13 yıllık uzun bir çalışmanın sonucunda Karl Müller ve ekibi, şehirde yaşayan insanın yumuşak killi toprak zeminde yürüme tecrübesini hissetmesini sağlayan kybun mekano terapisi ile üç önemli ürünü geliştirdi: kyBounder, kyBoot ve kyTrainer. Kybun mekano terapisiyle günlük egzersizler yaparak yumuşak elastik doğal zemini günlük hayatınızın birparçası haline dönüştüre bilirsiniz. Yumuşak ve elastik yaylı bir zemin sunan kyBounder üstünde egzersiz yaparak ve kyBoot ayakkabılarını günlük hayat içinde kullanarak, ayak ve bacak kaslarını her adımda güçlendirerek, vücudunuzu daha dik tutmaya başlayacaksınız. Böylelikle eklemleriniz korunacak, damarlarınıza olan baskı azalacak ve kaslarınız gevşeyecek. Yumuşak elastik malzeme ayaklarınıza bir yandan hareket özgürlüğü verirken, diğer yandan da ayaklarınız yorulmadan güçlenecektir.

MBT’nin yaratıcısından yepyeni ürün: kyBoot
İsviçre’li mühendis Karl Müller 1996 yılında ayakkabı dünyasına yumurta tabanı formunda MBT ayakkabılarını kazandırdı. Karl Müller’in yeni keşfi kyBoot, ‘walk-on-air’ sistemi ve hava yastıklı, yumuşak tabanı ile çıtayı bir kademe daha yukarıya çekerek yeni nesil ayakkabıyla Avrupa’da kendini kabul ettirmiş durumda.

kyBoot’ta ayak doğrudan, ayağa her yönde aza­mi hareket serbestliği sunan, yumuşak-esnek bir taban üzerinde durmaktadır. Yukarı, aşağı, içeri ve dışarı doğru esneklik ve hareketlilik aracılığı ile kas sistemi ideal bir şekilde çalıştırılır. Eklemler korunur ve sırt kasları başka hiçbir ayakkabıda olmadığı kadar gevşer.

Karl Müller’in tarifiyle ‘walk-on-air’ (havada yürümek) ayaklarınızın yükünü alıyor, sebebi de ayakkabı tabanının elastiki yumuşak hava pompalarının olmasıdır. Özellikle de ayakların zemine basarken,  tabanı içinde ayağın kendi formunu kolayca bulmasını ve rahatlamasını sağlamaktadır.

walk-on-air

Daha ilk adımda kyBoot’un etkisinde kalacaksınız ve bir sonraki adımı atmaktan geri kalmayacaksınız. KyBoot rahatlatır, dinç kılar ve yürümeyi sevdirir.

Hava yastıklı taban
Yeni bir ürün olan hava yastıklı taban iç kısımlarında hava pompası bulunan çok-bileşenli poliüretandan (PU) yapılmıştır. Bu yumuşak elastiki taban ayakları havalandırır ve terletmez.

Ayaklar için klimalı sistem
KyBoot ayakkabı tabanının bal peteği yapısı ayakla yer arasında bir hava boşluğu oluşmasına sebe olur. Her atılan adımda hava hacminin yüzde beşi ayak tabanına doğru pompalanır. Bu da ayaklarınıza rahat bir iklim ortamı sunar.

Ayak-sensör teknolojisi
kyBoot ayakkabı tabanıyla ayaklarınız bastığınız zeminin bütün inceliklerini hisedecektir. Ayak reseptörleriniz her adımda uyarılacaktır. Özellikle arnavut kaldırımda ve çakıl taşlı yollarda KyBoot ayrıcalığının farkına varacaksınız.

kyBoot bütün gün giyilebilecek bir günlük ayakkabıdır. Özellikle iş hayatlarında uzun süreli ayakta duran ve yoğun bedensel iş yapan kişiler için idealdir. Yumuşak-esnek kyBoot tabanı (hava yastıklı taban) ağırlaşan bacakları, yanan ayakları, sırt ağrılarını ve damar rahatsızlıklarını engeller. Yumuşak-esnek malzeme ayak tabanının şekline dinamik olarak uyum sağladığından kyBoot tüm ayak problemleri için de idealdir.

kyBoot, sporcular için ısınma sırasında ve antrenman ya da müsabaka sonrasında soğuma sırasında kullanıma uygundur.

Karl Müller in a paddy field in the mid-1980s.


Quality before quantity

We can walk as much as we like but if the quality of the movement is wrong, it will make us even less mobile and our manner of walking even more painful.

A rolling stone gathers no moss. It’s not the entire person that stops, just individual muscles and muscle groups. That’s a far greater problem than the quantity of movement! It’s not enough to say: ‘I walk/jog/hike regularly.’ That would be like saying: ‘I eat enough carbohydrates, vegetables and meat.’ Yes, but what about the vitamins, minerals and essential nutrients?

It has been proven that a healthy diet is characterised by the quality or nutrient density rather than the quantity of food consumed. The same applies to exercise. Getting plenty of exercise is not the only crucial factor for a healthy body. In reality, it is the quality of the exercise that ensures long-term health and well-being.

By not exercising the small, deep layers of balancing muscles, only the outer layers of muscle are trained, while the small balancing muscles relax. Unless you spend a few hours a day walking barefoot in the sand, walking on soft, springy surfaces or a tightrope or doing balancing and stretching exercises, you will become less mobile because muscle imbalances immediately cause ‘fascia agglutinations’ that minimise the scope of movement of the joints, meaning you become increasingly immobile over the course of your lifetime.

What are fasciae and why do they play such a key role when it comes to movement and freedom from pain?


Why poor movement quality results in a painful lack of mobility.

The frailty comes as a result of incorrect ‘movement nourishment’.

This is caused by walking on flat everyday surfaces in supporting shoes. It is as if the body is in a corset. It doesn’t have to be this way! The fascia agglutinations limit movement in certain muscles. This sets off a chain reaction throughout the entire body, because all of the muscles in the body are connected.

The smaller the range of motion, the smaller and more unsteady the steps become. Posture becomes more stooped because the fasciae in the back are also affected.

It all started in one foot due to the limitation of the small muscles in the foot and shin area by walking in unsuitable footwear on flat everyday surfaces.

Getting older doesn’t have to be a painful experience. It’s easier than you think to be free of pain!

Walking and standing on soft, springy material makes it possible to break out of this vicious circle of lack of movement for the small balancing muscles, muscle imbalances, fascia agglutinations, tension, blockages, relieving postures, excessive strain, arthritis and pain when walking, sitting or lying down. It’s like a refreshing sip of water after being thirsty.